Det finns människor till allt

NU vet jag vad som händer när man fyller 18 år.

Det är förmodligen någon jävel som kollat att jag fyller år idag och gjort ett konto med MIN identitet på tradera för att försöka sälja grejer som förmodligen inte ens kommer komma fram. Utan bara är till för att få ut pengar av det. Hur sjukt är inte det? och hur klockrent är det inte att det är just mig det blir för.

En kille tog kontakt med mig via facebook som tur var, så nu är det hela anmält både till tradera och polisen. Helt sjukt jävla arg. Vem fan gör så? Iditoter det finns. Detta var tydligen någonting som var väldigt vanligt, men frågan är ju då varför de inte gör någonting åt det? Tillexempel att tradera tar reda på mer information om personen som blir medlem så att INTE det här ska kunna hända. För jag menar, någons identitet avslöjas och en dag kanske man står i sitt hus och får besök av personer med en flyttningsbil för att de har köpt det, bara för att någon jävel tycker att det är ett bra sätt att tjäna pengar på. På att göra falska auktioner i falsk identitet. Och då står någon där utan hus och är nog några tusenlappar fattigare.

VAD GÖR MAN DÅ?
och ska det få gå så långt egentligen?

Kommentarer
Postat av: Milla

men fyfaaan .. finns verkligen folk till allt .. hoppas det går bra!

2011-07-25 @ 01:39:14
Postat av: Olle

Hej Marion. Vilken tur att jag var extra försiktig och googlade "ditt" namn och att du hade postat detta innan jag betalat något. Tack, tack och hoppas dom letar reda på den skyldiga...

/tradera-lurad

2011-07-25 @ 08:41:33
Postat av: Marion

Milla: Det ska nog gå bra, men har inte hört någonting mer alls från tradera eller nått än :/



Olle: Låt bli att betala och vilken tur att du såg detta.

2011-07-25 @ 11:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0