Ny termin

Hejhej hallå ... i det blå! 
Det var som vanligt inte igår. Men idag kände jag för att föra vidare min glädje. Trots att det är måndag vaknade jag på min bra sida, igår var en hemsk dag så idag kunde knappt bli värre. Startade dagen med en ny kurs på en ny termin! Japp, jag har överlevt en hel termin på universitetet med högsta betyg på två salstentor. Startade brukar- och anhörigperspektiv idag, vår lärare Johan är grym. Och det första han säger idag "det är denna kurs som kommer sätta prägel på er, hur ni kommer att vara". Kan ju inte bli mer inspirerande än så? 
 
Kom hem och var på bra humör. Låg hemma och lyssnade på en radiodokumentär - den fastspända flickan. Om du gillar psykisk ohälsa och vill veta hur förnedrande vården är? Ta en titt! Kan lyssnas från Sveriges radio. Det var en hemläxa till vårt litteraturseminarium och jag kunde inte hålla fingrarna borta från att lyssna på den trots att det är om 5 veckor. 
 
Det är helt sjukt vad bra jag trivs just nu. Både i skolan och i vår nya lägenhet mitt i smeten. Trodde jag skulle störa mig på fulla människor och jobbiga oljud men saken är den att det faktiskt var värre på Herrhagen. Meeeen... Kanske inte ska säga för mycket innan sommaren kommer igång. Får la se om det kommer upp någon bild på lägenheten eller om det kommer stå still. 
 
Nu börjar klockan gå mot nattetid, vilket innebär att det börjar dra i mina ögonlock - dags för sömn! 
Önskar mig själv en god natts sömn. 
 
Här är mosters fina grabb, hela 1 år är han nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0